Низкою ЗМІ поширюються матеріали щодо проблем багатоповерхових будинків, у яких наразі неможливо відновити розподіл газу. АТ «Київгаз» неодноразово надавало публічні роз’яснення стосовно наявної проблеми. Також ми проводимо роз’яснювальну роботу з мешканцями, перебуваємо у постійній комунікації з представниками керуючих компаній та владою міста. Враховуючи значний суспільний резонанс, стисло відповідаємо на поширені запитання.
«У нас виток знайшли ще два тижні тому, чому й досі не підключили назад?»
У випадку отримання заявки на Аварійну службу «104», «Київгаз» зобов’язаний здійснити заходи для ліквідації та локалізації аварійної ситуації, зокрема припинення газопостачання багатоквартирному будинку, окремому стояку чи квартирі.
Але після усунення чи локалізації аварії відновити розподіл «Київгаз» має право лише у випадку, якщо забезпечене технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання, що підтверджується відповідним договорм. Це – відповідальність власника або балансоутримувача.
Якщо ж пустити газ до мереж, які ніхто не обслуговує – існує значний ризик виникнення аварійних ситуацій, що несуть загрозу майну, здоров’ю та життю мешканців.
«Хіба плата за доставку газу не включає тариф на обслуговування труб у будинку?»
Технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж не входить до тарифу на розподіл.
«Хіба «Київгаз» зараз не відповідає за газові мережі в нашому будинку?»
У 2018 році була скасована обов’язковість здійснення технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання газорозподільними підприємствами. Забезпечувати технічне обслуговування повинен власник (балансоутримувач тощо). Після укладення договору – той, з ким він підписаний. Це може бути «Київгаз» або інша організація, яка має право на виконання таких робіт.
«Обслуговувати наші газові мережі може тільки «Київгаз», він монополіст?»
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» було визначено, що технічне обслуговування має проводитися на договірних умовах оператором газорозподільної системи або іншою організацією, яка має право на виконання таких робіт.
«Чи можна відразу заплатити «Київгазу» або комусь іншому за обслуговування без якихось договорів?»
Ні. Законом передбачена обов’язковість укладання договору для здійснення технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання.
«Я читав, що власники квартир можуть автоматично приєднатися до договору з облгазом. Чому з «Київгазом» так не можна?»
Інформація про те, що власники квартир можуть автоматично приєднатися до договору з оператором газорозподільних мереж базується на одній із норм статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Йдеться про приєднання до Типового договору. Для цього Законом передбачена необхідність затвердити низку нормативних актів.
Спочатку потрібно, щоб Міністерство енергетики України затвердило Порядок технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання у багатоквартирному будинку. Після цього НКРЕКП має бути розроблений та затверджений Типовий договір на технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання, а також встановлені граничні рівні вартості на послуги.
Станом на 06.09.2023 року згадані документи затверджені не були.
Проте наразі, враховуючи вказане вище, неможливо реалізувати механізм автоматичного приєднання до договору.
«Хто може підписати договір на техобслуговування?»
Як уже зазначалося вище, наразі застосування механізму автоматичного приєднання до договору з Оператором ГРМ є неможливим. На сьогодні єдиним варіантом для оперативного розв’язання проблеми є обрання управителя чи іншої уповноваженої особи, який від імені співвласників укладе договір на технічне обслуговування з виконавцем.
«Що я маю зробити, щоб газ повернули скоріше?»
Потрібно звертатися до балансоутримувача або управителя – саме він відповідальний за забезпечення технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання. Як тільки вимоги законодавства будуть дотримані, а відповідно відновлення розподілу буде безпечним, наші фахівці розпочнуть роботи із пуску газу у внутрішньобудинкові мережі.
Принагідно просимо ЗМІ не поширювати недостовірну інформацію, яка вводить киян в оману.
АТ «Київгаз» відкрите до співпраці та надання аргументованих роз’яснень стосовно профільних тем, пов’язаних із виконанням функцій Оператора ГРМ.
На запитання споживачів ми відповідаємо у Facebook та Instagram, а також у ботах Telegram та Viber. Поставити запитання телефоном можна за номерами контакт-центру: (044) 495-04-04 та (097) 495-11-04.
У разі виникнення додаткових запитань, представники ЗМІ можуть звернутися до нас на електронну адресу або за номером (067) 465-89-99.