loading...

Права та обов'язки споживача

Права та обов'язки споживача

Згідно з вимогами пункту 21 розділу ІІІ Правил постачання природного газу , затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2496 (далі – Правила)

Побутовий споживач має право на:

  • вільний вибір постачальника та безоплатну зміну постачальника;
  • безперервне отримання природного газу за умовами договору постачання природного газу;
  • зменшення розміру плати в разі погіршення наданих постачальником послуг;
  • отримання інформації про загальні умови постачання (у тому числі ціни), порядок плати за спожитий природний газ, права та обов'язки постачальника та побутового споживача, зазначення актів законодавства, якими регулюються відносини між постачальником і побутовим споживачем, наявні способи;
  • досудового вирішення спорів з постачальником тощо;
  • розірвання договору та/або відшкодування збитків в установленому законодавством порядку, зокрема цими Правилами;
  • проведення звіряння розрахунків з підписанням відповідного акта;
  • безоплатне отримання інформації про обсяги та інші показання власного споживання природного газу;
  • інші права, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

Згідно з вимогами пункту 22 розділу ІІІ Правил побутовий споживач зобов'язаний:

  • укласти договір постачання природного газу з постачальником, а за відсутності укладеного договору припинити відбір (споживання) природного газу з газорозподільної системи;
  • забезпечувати своєчасну та повну оплату вартості природного газу згідно з умовами договору;
  • раціонально використовувати природний газ, обережно поводитися з газовими приладами і пристроями;
  • не пізніше ніж за двадцять робочих днів до звільнення приміщення або повного припинення газоспоживання письмово повідомити діючому постачальнику про розірвання договору та розрахуватися за спожитий природний газ;
  • безперешкодно допускати у свої житлові та підсобні приміщення, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильник газу, представників постачальника після пред'явлення ними відповідних службових посвідчень для звіряння показань фактично використаних обсягів природного газу;
  • проводити на вимогу постачальника звіряння фактично використаних обсягів природного газу з підписанням відповідного акта та пред’являти платіжні документи на вимогу постачальника для перевірки правильності оплати;
  • виконувати інші обов’язки, передбачені цими Правилами та чинним законодавством.

Також відповідно до вимог п. 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем , затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 р. № 2494 (далі – Кодекс)

  • Споживач зобов'язаний своєчасно, але не пізніше ніж у місячний строк письмово повідомляти Оператора ГРМ про всі зміни, що стосуються видів споживання газу, та/або опалювальної площі, та/або кількості осіб, зареєстрованих на його об'єкті.
  • У разі тимчасового не проживання зареєстрованих на об'єкті споживача осіб споживач (або уповноважена ним особа) має завчасно повідомити про це Оператора ГРМ та надати документи, які підтверджують відсутність зареєстрованої особи. Якщо період відсутності зареєстрованої особи буде перевищувати шість місяців, споживач (або уповноважена ним особа) у місячний строк з моменту закінчення кожного шестимісячного періоду має надавати Оператору ГРМ оновлену письмову заяву з відповідними підтвердними документами.

Відповідно до вимог п. 4 глави 4 розділу ІХ Кодексу побутовий споживач , який за умовами договору розподілу природного газу розраховується за лічильником газу, зобов'язаний щомісяця станом на 01 число місяця знімати фактичні показання лічильника газу та протягом п'яти діб (до 05 числа включно) надавати їх Оператору ГРМ у спосіб, визначений договором розподілу природного газу.

Відповідно до вимог п. 10 глави 3 розділу VI Кодексу у разі звільнення займаного об'єкта або приміщення (остаточного припинення користування природним газом) споживач зобов'язаний повідомити про це Оператора ГРМ не пізніше ніж за 20 робочих днів до дня звільнення об'єкта або приміщення (остаточного припинення користування природним газом) та остаточно розрахуватись з ним за договором розподілу природного газу до вказаного споживачем дня звільнення об'єкта або приміщення (остаточного припинення користування природним газом) включно.
У разі неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживачем Оператора ГРМ про звільнення об'єкта або приміщення (остаточне припинення користування природним газом) споживач зобов'язаний здійснювати оплату послуг за договором розподілу природного газу, як випливає з умов договору.

Пам'ятка споживача

Перед початком роботи газових приладів потрібно переконатися в наявності тяги.

Звертайте увагу на сталість і колір вогню. Він має бути рівним і блакитним, будь-які зміни у формі та кольорі свідчать про засмічення пальників або несправність газового обладнання.

Пам'ятайте, що приміщення, де встановлені газові прилади, мають постійно провітрюватися. При користуванні газовою колонкою чи плитою потрібно відчиняти кватирки або фрамуги вікон. А в нижній частині дверей має бути щілина або круглі отвори для притоку свіжого повітря.

«Київгаз» застерігає від звички спати та відпочивати на кухні чи в інших приміщеннях, де встановлене газове обладнання.

Не варто забувати й про планові технічні перевірки газового обладнання. Техобслуговування житлових будинків, обладнаних, крім газових плит, котлами та водонагрівачами, здійснюється один раз на рік, а будинків, обладнаних тільки газовими плитами, - при надходженні заявки від споживача. І проводити такі обстеження повинні виключно спеціалісти - працівники «Київгазу». Пересвідчитись у тому, що до Вас дійсно прийшли з «Київгазу», можна, зателефонувавши в Контактний центр компанії «Київгаз» за телефоном: (044) 495-04-04.

«Київгаз» закликає населення бути свідомими, адже одна неперевірена квартира - загроза вибуху всього будинку!

При використанні газових приладів категорично забороняється залишати їх ввімкненими без нагляду, прив'язувати мотузки, захаращувати приміщення, обігрівати квартири конфорками та використовувати вогонь для встановлення місця витоку газу.

Якщо ви відчули запах газу - категорично забороняється вмикати і вимикати електроприлади, освітлення та користуватися електродзвінками. Треба перекрити крани пальників газової апаратури та на опусках перед нею, провітрити приміщення та викликати аварійну службу «Київгазу» за номером «104».

 

Домінуючими причинами нещасних випадків та аварій при користуванні газом у побуті є:

  • самовільне (без відома експлуатаційних філій газового господарства та власників житлового фонду) підключення до газопроводів, перенесення заміна та ремонт газових приладів;
  • самовільне втручання, перебудова димових та вентиляційних каналів внутрішньобудинкових систем газопостачання;
  • експлуатація несправного газового обладнання та грубе порушення безпеки користування газовими приладами.

 

Пам'ятайте, що роботи із заміни, ремонту, підключення газового обладнання повинні виконуватися тільки спеціалізованими підприємствами, які мають відповідний дозвіл Держгірпромнагляду та АТ «Київгаз».

За виконання робіт сторонніми організаціями та фізичними особами можна заплатити занадто високу ціну вартістю в життя.

Правила безпеки

 

Контакт-центр (044) 495-04-04 (097) 495-11-04

Електронна пошта
Наша адресам. Київ, вул. Михайла Бойчука, 4Б