Відповіді на поширені запитання

Оберіть будь ласка розділ, що вас цікавить

Встановлення лічильників газу здійснюється газорозподільним підприємством або підприємствами і організаціями, які мають необхідні ліцензії та дозвіл на виконання таких робіт. Виконавець, після встановлення лічильників, зобов'язаний видати споживачеві акт та розрахунковий документ, якщо лічильник встановлений за рахунок споживача.

Це визначення похибок обліку газу. Метою повірки є визначення придатності лічильника для достовірного обліку газу.

Періодична повірка лічильників газу, їх технічне обслуговування та пов'язаний з такою повіркою ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства у визначені терміни.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. У разі, коли замість тимчасово вилученого лічильника неможливо встановити інший, розрахунки із споживачем здійснюються залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців.

У разі справності лічильника газу, після проведення його повірки , газорозподільне підприємство зобов'язане встановити його протягом двох місяців з моменту зняття.

Якщо лічильник не пройшов повірку , його необхідно ремонтувати.

Термін виконання ремонту не повинен перевищувати 3-х місяців з моменту визнання лічильника не придатним.

Прострочення планової повірки лічильника газу з вини споживача, у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу є підставою для нарахування за спожитий газ по нормах споживання , як при відсутності лічильника.

Відповідальність за збереження та цілісність встановлених у споживача лічильників газу та пломб на них несе споживач. Про порушення в роботі лічильника газу, несправність, виявлення зовнішнього пошкодження лічильника газу або виникнення сумнівів щодо достовірності його показань споживач забов'язаний невідкладно повідомити газопостачальне підприємство. У випадку виявлення споживачем або представником газопостачального підприємства недоліків у роботі лічильника, проводиться експертиза лічильника. Якщо експертизою підтверджено факт пошкодження лічильника газу з вини споживача, останній відшкодовує вартість перевірки та/або встановлення нового лічильника.

Вартість лічильника газу та послуг з його встановлення оплачуються:

  • у новозбудованому будинку забудовником (замовником);
  • у разі реконструкції, капітального ремонту житла - замовником;
  • у разі встановлення лічильника газу в газифікованому будинку – споживачем;

Лічильники газу можуть встановлюватися також за кошти газопостачальних (газотранспортних) підприємств та за рахунок інших джерел. Особливості встановлення лічильників газу споживачам визначаються Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу». Згідно з вказаним законом, АТ «Київгаз» забезпечує встановлення газових лічильників побутовим споживачам газу міста Києва безкоштовно.

Згідно із затвердженим графіком, споживачам, які проживають у квартирах та приватних будинках і використовують газ для підігріву води та приготування їжі, газові лічильники мають бути встановлені до 1 січня 2016 року. Споживачі, які використовують газ тільки для приготування їжі мають бути забезпечені газовими лічильниками до 1 січня 2021 року.

Згідно ст. 3 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» (з урахуванням змін, внесених Законом України від 21.12.2017 р. № 2260-VIII, що набув чинності 19.01.2018 р.), порядок і розміри компенсації витрат на придбання та встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу для споживачів природного газу - фізичних осіб (населення) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Наразі відповідного порядку компенсацій та визначення їх розміру, а також визначення джерел фінансування таких витрат Урядом ще не затверджено.

Споживач, який отримав повідомлення про необхідність проведення планової повірки лічильника газу,встановленого за адресою його проживання, повинен безперешкодно допускати у свої житлові та підсобні приміщення, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильники газу, представників газопостачального (газорозподільного) підприємства, після пред'явлення ними відповідних службових посвідчень, для демонтажу або монтажу лічильників газу, пов'язаного з проведенням їх планової повірки.

Періодична повірка лічильників газу, їх технічне обслуговування та пов'язаний з такою повіркою ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюються за рахунок газорозподільного підприємства у визначені терміни.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. У разі, коли замість тимчасово вилученого лічильника неможливо встановити інший, розрахунки із споживачем здійснюються залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців.

У разі справності лічильника газу, після проведення його повірки, або ремонту , газорозподільне підприємство зобов'язане встановити його протягом двох місяців з моменту зняття.

Прострочення планової повірки лічильника газу з вини споживача, у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу є підставою для справляння плати за нормами споживання.

У період відсутності централізованого гарячого водопостачання у населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 5,4 куб. метра на людину на місяць.

Строк відсутності гарячого водопостачання (понад 6 годин на добу у разі цілодобового водопостачання або понад 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком), в який не включається перерва в його постачанні у нічний час (з 24 до 6 години), фіксується у двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною організацією та оператором газорозподільної системи і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За згаданий період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Оператор газорозподільної системи після закінчення півріччя надсилає абонентові перерахунок за спожитий газ у період відсутності централізованого гарячого водопостачання.

Збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання, використання природного газу на підігрів холодної води збільшується.

Згідно роз'яснення Національної комісії регулювання електроенергетики України, питання щодо нарахування плати за природний газ у разі відсутності газових лічильників і гарячого водопостачання та наявності електричного водонагрівача законодавством України на сьогодні не врегульовано. Тому наявність електрообладнання для підігріву води у період перерви в централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму споживання природного газу, затверджену чинним законодавством.

Так. При сумнівах, можливе проведення позачергової повірки на вимогу споживача. Така послуга є платною. Для замовлення послуги необхідно звернутися в ФЕГГ ПАТ «Київгаз» відповідного району м. Києва (№1, №2, №8).

Так. Потрібно звернутись у Філію експлуатації газового господарства за місцем розташування об'єкта газифікації (№1, №2, №8). 

Приклад: на лічильному механізмі цифри 20163,241 

Необхідно вказувати цифри до коми, тобто 20163 м3

Споживачу необхідно зателефонувати до Контактного центру АТ «Київгаз» за тел. (044) 495-04-04 та дізнатися, чи проводиться повірка/зняття лічильників за адресою його проживання. Якщо інформація підтвердиться, споживач повинен безперешкодно допускати у свої житлові та підсобні приміщення, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильники газу, представників газопостачального (газорозподільного) підприємства, після пред'явлення ними відповідних службових посвідчень, для демонтажу або монтажу лічильників газу, пов'язаного з проведенням їх планової повірки.

 

Службове посвідчення працівника АТ «Київгаз»

1 - строк дійсності посвідчення

2 - фотографія працівника

3 - номер посвідчення

4 - захисна голограма

5 - логотип АТ «Київгаз»

6 - офіційна печатка

7 - підпис голови правління

При виникненні неполадок з газовим обладнанням, необхідно подати заявку на ремонт в контакт-центр АТ «Київгаз» за тел. (044) 495-04-04 . У випадку, якщо Ви відчуваєте запах газу і не можете перекрити кран подачі газу, необхідно викликати Аварійну службу газу за номером 104.

Якщо ремонт газового приладу неможливо здійснити через відсутність деталей на застарілі моделі, слюсар зобов'язаний відключити прилад від газопостачання із встановленням заглушки. Також можуть бути відключені прилади у разі несправності автоматики безпеки чи її відсутності.

У випадку відключення газового приладу, слюсар повинен скласти акт про відключення газового обладнання у 2-х екземплярах, один із яких він має вручити споживачу.

Відповідно до вимог державних будівельних норм (ДБН В.2.5-2001 «Газоснабжение»), у ванних кімнатах, санвузлах та коридорах загального користування,  встановлення газових приладів неприпустимо. АТ «Київгаз», зі свого боку, направляло запити в різні державні установи, які встановлюють норми та правила, про внесення змін до діючих нормативів щодо даного питання. Але, на сьогоднішній день, питання заміни газових колонок у ванних кімнатах на державному рівні не вирішене. Тому, згідно ПБСГУ (п.1.1.5) відступи від Правил допускаються лише з дозволу Держгірпромнагляду України.

Для отримання технічних умов на газифікацію Вашого будинку (квартири), Вам чи уповноваженій Вами особі необхідно звернутися до відділу комплексного обслуговування АТ «КИЇВГАЗ» за адресою: 01014, м. Київ, вул. Михайла Бойчука, 31.

За наявності усіх дозвільних документів Вам будуть підготовлені технічні умови у терміни, передбачені законодавством. Технічні умови видаються на платній основі.

За детальною інформацією звертайтеся: (044) 495-93-05, (044) 286 -14 -16.

Стандартним називається підключення, при якому потужність об'єкта газоспоживання не перевищує 16 кубічних метрів на годину і відстань від точки забезпечення потужності до точки приєднання не більше ніж 10 (25) метрів до міської (сільської) місцевості. 

Нестандартним називається підключення, при якому потужність об'єкта газоспоживання перевищує 16 кубічних метрів на годину або відстань від точки забезпечення потужності до точки приєднання більше 10 (25) метрів до міської (сільської) місцевості.

Вартість проектних робіт визначається після обстеження об'єкту та при наявності топогеодезичної зйомки  згідно:

  • Збірника цін на проектні роботи для будівництва (розділ 64);
  • Коефіцієнту МБА та ЖКГ України № 297 від 01.07.2008;
  • Відомчого збірника цін на розробку схем газопостачання.

Для газифікації приватного житлового будинку необхідно отримати технічні умови, що являють собою комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об’єкта газопостачання, розробити проєктну документацію, на підставі погодженого проєкту спеціалізованою монтажною організацією здійснити монтаж системи газопостачання.

Технічні умови видаються власнику земельної ділянки.

Для отримання технічних умов Замовнику чи уповноваженій ним на підставі довіреності особі потрібно звернутися до відділу комплексного обслуговування АТ «КИЇВГАЗ» за адресою: вул. Михайла Бойчука, 31 та надати документи, зазначені на зворотній стороні опитувального листа або у відповідному розділі сайту АТ «КИЇВГАЗ».

На підставі отриманих технічних умов необхідно розробити та погодити проєктну документацію на газифікацію житлового будинку. Далі на підставі погодженого проєкту спеціалізованою монтажною організацією здійснюється монтаж систем газопостачання.

АТ «КИЇВГАЗ» надає зазначені послуги.

Кожне звернення на газифікацію розглядається індивідуально. Детальну інформацію Ви можете отримати за номерами телефонів: (044) 495-93-05, (044) 286 -14 -16.

 

Контакт-центр (044) 495-04-04 (097) 495-11-04

Електронна пошта
Адреса для листування Київ, вул. Михайла Бойчука, 4Б